fredag 5 september 2008

Usch! Det här blev en sån där eftermiddag...

Om man typ får ett svar på 10 jobbansökningar, som inte bara går ut på att de tackar för intresse och där det står att de ska återkomma, utan som leder till intervju. Hur ska det då gå i framtiden?

Om det nu verkar finna så himla många aktörer på marknaden som redan sysslar med det som jag vill göra i mitt framtida företag, varför ska jag ens starta ett och ge mej in i det?

Om nu företaget är min "enda" channs att få jobb i framtiden, varför har jag inte redan startat ett?

Varför finns det så mycket som jag har lite kunskap om och hur skulle det vara att ha mycket kunskap om lite?

Om det från arbetgivarhåll anses otryggt att ha framtidsplaner/visioner. Vilken sorts arbetskraft vill man ha?

Hur fan ska det gå i framtiden??

Inga kommentarer: