söndag 15 januari 2012

Italiensk reklam!

Det händer att jag ibland måste ta tunnelbanan. Även om jag faktiskt aktivt försöker att undvika det, speciellt på morgnarna eller på eftermiddagen.
För er som inte känner till Roms tunnelbana så, ja jag börjar så här. Rom har ca 4 miljoner invånare, det är nästa dubbelt så mycket som Stockholm. Lägg där till de hundra tusentals turister som finns i Rom varje dag. Tänk dig sen att Rom endast har 2 tunnelbanelinjer som möts på Termini (Centralstationen) och hur det ser ut på tunnelbanan en vanlig dag säg, runt 8.30 och du kanske får en bild av varför jag undviker att åka tunnelbana...

Hur som, nu när jag har fått en flatmate har det här med tunnelbaneåkandet blivit mer vanligt och då speciellt på eftermiddagarna.

Nu var det inte tunnelbanan som det här inlägget skulle handla om utan om en reklamfilm, som jag nu, när jag åkt tunnelbana en del, har sett och som jag verkligen inte förstår, men som på ngt sätt är så klockren att beskriva Italien.

Jag fattar ju att det handlar om något medel som är bra för magen. Men va sjutton gör den där killen i i kvinnas mage?

Se och begrunda...
Ci vediamo!